ده نکته جالب در مورد کیک تولد که از آن بی‌خبر بودید!

امروزه کیک تولد به عنصر اصلی جشن تولد در سراسر جهان تبدیل شده است. با این حال، پشت این رسم و رسومات، تاریخ، پول و رکوردهای جهانی زیادی نهفته است! شاید بد نباشد بدانید که این رسم از کجا ناشات گرفته و چه مواردی را در خود پنهان نموده است. با ما همراه باشید تا ده نکته جالب در مورد کیک تولد را باهم بررسی کنیم.

۱. اولین کیک تولد Geburtstagskuchen نام داشت

شایع شده که اولین کیک تولد از آلمان آمده است، جایی که کیک تولد برای جشن تولد بچه‌ها ساخته شد. اما آنها کیک‌های خوش طعم، شیرین و روکش‌دار نبودند که این روزها به خوردن آن عادت کرده‌ایم. این کیک‌ها بیشتر شبیه نان بودند و بافت آنها نسبتا خشن بود. بنابراین برای این ده نکته جالب در مورد کیک تولد باعث می‌شود خدا را بابت باب شدن خامه و باترکریم شکر کنیم.

۲. روزانه بیش از ۱ میلیون پوند برای تهیه کیک تولد هزینه می‌شود

در بریتانیا، سالانه نزدیک به ۳۶۸ میلیون پوند صرف کیک می‌شود که شامل کیک تولد نیز هست! این میزان تقریبا ۱ میلیون پوند کیک در روز خواهد بود که معادل مقدار زیادی کیک (و حتی بیشتر شمع) است. وقتی این مورد را به سراسر جهان تعمیم دهیم، متوجه خواهیم شد که مردم بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون کیک تولد می‌خورند، نه در سال، بلکه هر روز. احتمالا باید به این مقدار کیک‌های مناسبت‌های مختلف را نیز اضافه کنیم. کیک بیشتر شادی بیشتر. فکر نکنم کسی با این مورد مشکل داشته باشد.

۳. قبل از شمع برای کیک تولد، شمع‌های روی کیک برای الهه‌های ماه بودند

افسانه به ما یاد می‌دهند که افزودن شمع روی کیک‌ها در یونان باستان شروع شد، جایی که کیک‌ها به شکل ماه برای الهه ماه، آرتمیس ساخته می‌شدند. شمع‌ها نور ماه را منعکس می‌کردند، در حالی که دود دعاها را به سوی آرتمیس می‌برد. همچنین این موضوع توجیخ می‌کند که چرا وقتی شمع‌های کیک تولد را خاموش می‌کنیم، آرزو می‌کنیم.  چون دود خواسته‌های ما را برآورده می‌کند. با این حال، شما قطعا دوست نخواهید داشت شمع‌های تولد خود را در ونزوئلا خاموش کنید، جایی که سعی می‌شود بعد از خاموش شدن شمع‌ها صورت صاحب تولد را در کیک فرو کنند. این هم یکی از ده نکته جالب در مورد کیک تولد بود که باید می‌دانستید.

۴. تعداد شمع های روی کیک برآمده از یک سنت است

گفته می‌شود که این سنت از آلمان آمده است، جایی که اعتقاد بر این بود که روشن کردن شمع برای جشن گرفتن سال‌های تولد، منجر به عمر طولانی در آینده می‌شود. امروزه تقریبا در سراسر دنیا مرسوم است که از به تعداد سال‌های تولد شمع روشن کرده یا از شمعی به شکل عدد استفاده می‌کنند. البته پیشنهادهای شگفت‌انگیز و جدید دیگری هم در سایت ما وجود دارد.

۵. یکی از بزرگترین کیک‌های تولد تقریبا به اندازه یک فیل سنگین بود

یکی از بزرگترین کیک‌های تولد در جهان برای صدمین سالروز تولد لاس وگاس تهیه شد. برای جشن گرفتن، کیکی ساخته شد که وزن آن ۶.۱۸ تن بود. این میزان تقریبا وزن یک فیل آفریقایی است! امیدواریم که تعداد زیادی از دوستان دعوت شده باشند، چون خوردن آن همه برش کیک کار عاقلانه‌ای نیست.

۶. رکورد جهانی شمع های تولد بالغ بر ۷۰۰۰۰ عدد است

مرکز Sri Chinmoy  در نیویورک رکورد بیشترین شمع تولد روی کیک را با بیش از ۷۰ هزار شمع روشن از آن خود کرده است. متأسفانه، به دلیل مقدار زیاد شمع روی کیک، خاموش کردن آن با فوت ممکن نبود. در عوض به استفاده از کپسول آتش نشانی روی آوردند! در این مورد، تعداد شمع‌ها با سال‌های گذشته مطابقت نداشت، زیرا سری چینموئی ۸۵ سالگی خود جشن گرفته بود.

۷. کیک تولد در گذشته یک جنس گران قیمت بود

در قرن هفدهم، کیک‌های تولد متداول شدند و به شکلی که امروزه می‌‎شناسیم شکل گرفت. این کیک‌ها تنها به دلیل گران بودن مواد اولیه، در دسترس اشراف بود. افراد طبقه بالای جامعه می‌توانستند از داشتن کیک تولد لذت ببرند. تا قرن هجدهم بود که همه جا کیک تولد فراگیر شد. با کاهش قیمت مواد اولیه، تقاضا نیز افزایش یافت. این موضوع احتمالا جز ده نکته جالب در مورد کیک تولد است که شما را برای نعمت داشتن کیک تولد در روز تولدتان ذوق زده خواهد کرد!

۸. بعضی افراد برای کیک‌های تولد پول‌های نجومی خرج می‌کنند

یکی از گران‌ترین کیک‌های جهان که تا کنون تهیه شده، ۷۵ میلیون دلار قیمت داشته که به خریداری مخفی در امارات فروخته شده است. این کیک‌های گران قیمت از بهترین مواد اولیه ساخته شده است. این کیک میلیون دلاری صحنه یک فشن شو را به تصویر کشده بود که هیچ چیز دیگری جز الماس (بیش از ۴۰۰۰ عدد) نداشت. تهیه آن نیز سریع نبود، بیش از ۱۰۰۰ ساعت کار سخت و دشوار برای تهیه آن انجام شد. البته همه توان خرید یک کیک میلیون دلاری را ندارند ولی بد نیست برای انتخاب یک طرح خاص و خارق‌العاده نگاهی به گالری کیک‌های ما بیاندازید.

۹. وقتی صحبت از طعم و مزه می‌شود، شکلات صدرنشین است!

کیک تولد ایده آل شما چه طعمی دارد؟ طبق تحقیقات محبوب‌ترین انتخاب افراد شکلات است. این موضوع جز ده نکته جالب در مورد کیک تولد است که احتمالا حدس زده بودید. اگرچه امروزه طعم‌های زیاد و البته متنوعی برای سفارش وجود دارد ولی بازهم شکلات در رتبه اول است. مهم نیست کودک باشید یا سنی از شما گذشته باشد، شکلات مزه عشق می‌دهد!

۱۰. کیک‌های تولد فقط مختص انسان ها نیست

مسلما هر یک از ما ممکن است دوست داشته باشیم برای حیوان خانگی خود نیز کیک تولد تهیه کنیم. در گذشته این موضوع به خاطر مشکلاتی که شکر برای حیوانات ایجاد می‌کرد ممکن نبود. امروزه می‌توانید کیک تولد ویژه حیوانات خانگی تهیه کنید و کیک‌هایی برای سگ، گربه و حتی همستر برای فروش یا سفارش در دسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

بازگشت
ادامه خرید
سبد خرید